جستجو

راه رفتن کاراکتر در موهو

در این جلسه با راه رفتن کاراکتر آشنا می شیم.

توضیحات ویدئو

متحرک سازی کاراکتر

کِن هریس: راه رفتن ، اولین چیزی است که باید یادگرفت، انواع مختلف راه رفتن را یاد بگیر، چون درست درآوردن این حرکت تقریبا مشکل ترین کار است.

عوامل موثر در راه را رفتن کاراکتر

عوامل زیر میتونه در راه رفتن کاراکتر اثر مستقیم بذاره و باعث بشه هر کاراکتر، راه رفتنی متفاوت داشته باشه. به خاطر همینه که راه رفتن کاراکتر یکی از کارهای مشکل در انیمیشن سازی خواهد بود:

عواملی مانند سن کاراکتر ( راه رفتن کودک یا سالمند), جنسیت کاراکتر، وزن، سطح زمین، آناتومی بدن و حتی حالات روحی کاراکتر مانند خوشحال بودن یا غمگین بودن، روی نحوه راه رفتن کاراکتر تاثیر خواهد گذاشت.

اصل طراحی مستقیم و حالت به حالت (pose to pose or straight ahead)

این اصل یکی از اصول 12 گانه انیمیشن سازی می باشد. به نحوی که در روش طراحی مستقیم فریم ها از ابتدا تا انتها طراحی می شوند.

اما در روش حالت به حالت، ابتدا فریم شروع و پایان و سپس بین این دو فریم طراحی میشن و باز برای ایجاد حرکت نرم تر بین فریم های موجود دوباره فریم های میانی را طراحی می کنند.

سیکل حرکت کاراکتر انسانی

قدم برداشتن یک کاراکتر را میتوان با استفاده از تکرار یک قدم ایجاد کرد. به عبارتی وقتی کاراکتری 20 قدم به جلو می رود نیازی نیست بیست قدم را طراحی کنیم، فقط کافیه یک قدم را 20 بار تکرار کنیم. به این تکرار سیکل حرکتی یا (loop) میگیم.

الگوی های حرکتی انیمیشن

همه این سیکل های حرکتی، چه کاراکتر انسانی باشد چه حیوانی, دارای الگوی خاصی هستند. که همه آنها در کتاب های طراحی انیمیشن یا در سطح اینترنت موجود می باشد.

الگوی حرکت کاراکتر انسان
الگوی حرکت کاراکتر انسان
الگوی بال زدن پرنده
الگوی بال زدن پرنده

پوست پیاز یا (onion skin) در موهو

فرض کنید در فریم 72 از یک انیمیشن قرار دارید. اگر در همان فریم به صورت همزمان بخواهید فریم های جلوتر(مثلا 96) یا عقب تر(مثلا 48) را ببینید، در این صورت دکمه پوست پیازی به شما کمک خواهد کرد. با روشن کردن آن میتونید هر فریم دیگری رو به صورت محو تر ببیند.

آنین اسکین در موهو

توضیحات پوست پیازی یا آنین اسکین در تصویر بالا

  1. دکمه فعال سازی و غیر فعال سازی پوست پیازی (onion skin)
  2. فریم فعال (72)
  3. فریم انتخاب شده بعد از فریم فعال(96)
  4. نمایش کاراکتر در فریم منتخب بعد
  5. فریم انتخاب شده قبل از فریم فعال(48)
  6. نمایش کاراکتر در فریم منتخب قبل
  7. تنظیمات آنین اسکین

در صورتی که سوال یا مشکلی در این قسمت داشتید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

256 بازدید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *