معرفی انواع لایه ها در موهو

در این ویدئو به صورت مختصر همه لایه ها را توضیح داده ایم.

توضیحات ویدئو

انواع مختلفی از لایه‌ها در موهو پشتیبانی و ایجاد می شوند

لایه وکتور

مهم ترین نوع لایه در نرم افزار موهو می باشند. لایه‌های وکتور یا برداری یک نوع لایه در موهو می باشند که برای طراحی استفاده می شوند. این لایه با خاصیت برداری می‌توانند کیفیت خود را در برابر بزرگنمایی حفظ کنند. قابلیت های ماسک شدن، تغییر رنگ و شکل و اِعمال قوانین فیزیک در این نوع لایه وجود دارد.

لایه عکس

موهو همچنان می‌تواند از لایه های تصویر با فرمت های مختلف پشتیبانی کند و این تصاویر قابلیت برش،تغییر سایز و شکل، ماسک شدن و تبدیل به حالت کارتونی و تبدیل به لایه وکتور را دارند.

لایه ایمیج سکانس

این لایه‌ها از تعداد زیادی تصویر که پشت سر هم قرار می گیرند به وجود می آید. اگر تصاویر را پشت سر هم پخش کنیم یک ویدئو ایجاد می شود، پس لایه ایمیج سکانس یک ویدئو خواهد بود که داخل آن تصاویری پشت سر هم قرار دارند.

در موهو می‌توانیم از انیمیش های ساخته شده به صورت ایمیج سکانس خروجی نیز بگیریم. در این صورت به ازای هر فریم یک عکس جداگانه ذخیره خواهد شد.

لایه متن

برای ایجاد متون در موهو از لایه تکست استفاده می کنیم. امکاناتی چون تغییر رنگ، سایز، نوع فونت و برخی انیمیشن‌ها برای متن‌ها نیز وجود دارد.

لایه صدا و ویدئو

در موهو می‌توانیم انواع فایل های صوتی و تصویری را وارد کنیم و یا توسط ضبط کننده خود موهو صدا را ضبط کنیم.

ممکن است برخی از فرمت‌های صوتی توسط نرم‌افزار پشتیبانی نشود. در این هنگام باید با مبدل، صدا را به فرمت mp3 یا wav تبدیل کنیم.

لایه پچ

اگر دو لایه وکتور روی هم قرار بگیرند. لایه پیچ می‌تواند بین این دو لایه قرار بگیرد و خطوط تلاقی دو لایه را مخفی کند.

لایه پارتیکل

برای ایجاد برخی جلوه‌ها مانند باران، برف و … از سیستم های ذره‌ای استفاده می‌کنیم. لایه‌های پارتیکل می‌توانند همزمان از یک لایه چندین کپی(مثلا 800 تا) بگیرد و آنها را نشان دهد.

لایه فریم بای فریم

از این لایه برای ساخت انیمیشن به صورت سنتی استفاده می شود. یعنی فریم‌ها تک به تک ایجاد شده و درون آنها نقاشی‌ها و ترسیمات کشیده می شود. برای هر فریم باید طراحی جداگانه داشته باشیم.

لایه استخوان

بعد از لایه وکتور مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لایه در موهو می باشد.با استخوان ها میتوانیم اجزای کاراکتر‌ها و وسایل را متحرک کنیم.

لایه سوئیچ

اگر برای دست کاراکتر دو حالت باز و مشت داشته باشیم. و برای هر حالت یک لایه جداگانه داشته باشیم. آنگاه با لایه سوئیچ می‌توانیم بین دو حالت جا به جا شویم. و همواره یک حالت نمایش داده شود و باقی حالت‌ها مخفی شود. از آنجا که می‌توانیم بین حالت ها جا‌به‎جا شویم یه این لایه ها سوئیچ می گوییم.

304 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *