با دو بار کلیک کردن روی هر لایه وارد تنظیمات آن لایه می شویم و زبانه های مختلفی بنا به نوع هر لایه مشاهده خواهیم کرد. اما برخی تنظیمـها عمومی هستند و برای تمام لایه ها در دسترس هستند.
تنظیمات عمومی لایه ها(تب General)
- (name) در این قسمت نام لایه را میتوانیم ویرایش کنیم.
- (layer color) از این بخش به لایه یک رنگ اختصاصی می دهیم.
- (hide in editing) این گزینه لایه را در محیط کار مخفی می کند اما هنگام خروجی گرفتن لایه موجود است.
- (don’t render) این مورد لایه را در خروجی گرفتن (رندر) مخفی می شود اما در محیط کار میتواند به عنوان یک راهنما استفاده شود.
- (ignored by layer selector) اگر این گزینه را فعال کنیم لایه ما توسط ابزار لایر سلکتور انتخاب نمیشود.
- (animated effects) با روشن شدن این گزینه افکت ها انیمیت می شوند یا اصطلاحا میتوانیم برای تغییرات آنها، کیفریم ایجاد کنیم.
تنظیمات لایه وکتور در موهو(vector)
در زبانه وکتور میتوانیم به لایه ها افکت های نویز بدهیم وطراحی ها را از حالت صاف و نرم افزاری به حالت طراحی دستی تغییر بدیم.
ترتیب لایه ها و شیپ ها
تب Depth sort
از این زبانه برای انیمت کردن ترتیب لایه ها استفاده می کنیم. وارد دپث سورت بشید و گزینه (Enable animated layer order) را روشن کنید.
زبانه vector
اما برای انیمت کردن ترتیب اشکال در یک لایه وکتوری باید در زبانه وکتور دنبال گزینه مورد نظر باشیم. ابتدا وارد تب وکتور بشید و گزینه (animated shape order) را روشن کنید.
اصول 12 گانه انیمیشن
- اصل زمان بندی
- اصل پیش بینی
- اصل اغراق
- اصل حرکت تندشونده و کندشونده
- اصل کشیدگی و فشردگی
- اصل حرکت ثانویه
- اصل دنباله و همپوشانی
- اصل طراحی سه بعدی
- اصل طراحی مستقیم یا حالت به حالت
- اصل قوس (کمان)
- اصل صحنه سازی
- اصل جذابیت
6 پاسخ
درود بی کران بر شما
کارتون درسته👌👌👌
ممنون موفق باشید
خیای عالی بود ممنون
فقط یه پیشنهاد دارم
برای اینکه در چند قسمت اول که معرفی ابزار ها هست کاربر خسته نشه از دیدن اموزش به نظرم از مثال های عینی استفاده کنید و کار رو با ایجاد اشکال واقعی (نه اشکال رندوم برای تست) و نشون دادن قدرت آرت انجام بدین
بازم خیلی خیلی ممنون از دوره خوبتون و ممنون که رایگان این امکانات رو در اختیار گذاشتید
سلام ممنون از پیشنهادتون
واقعا لذت بردم
دمتون گرم
خیلی عالی بود