جستجو

آموزش طراحی کاراکتر با موهو

توضیحات ویدئو

مدل شیت

مدل شیت نماهای اصولی از کاراکتر است. در مدل شیت مشخص شده که کاراکتر به طور اصولی چطور طراحی می شود، نسبت اندامش چگونه است، و از نماهای تمام رخ، سه رخ، نیمرخ و پشت چطور دیده می شود.

مدل شیت کاراکتر

روش های یافتن کاراکتر

یافتن در اینترنت

برای یافتن کاراکتر در اینترنت میتوانید در موتورهای جستجوی عکس مانند گوگل استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنیم اگر کاراکتر مورد نظر شما ایرانی نیست جستجوی شما به صورت انگلیسی باشد.

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت کاراکتر

مدتی است استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر زیاد شده برای دریافت پاسخ صحیح از هوش مصنوعی باید سوال ما اصولی و دقیق باشد. اصطلاحا به متنی که به هوش مصنوعی می دهیم پرامپت(prompt) گفته می شود. یکی از برترین هوش مصنوعی در راستای ساخت تصاویر سایت بینگ می باشد.

ساخت کاراکتر با هوش مصنوعی dall-E توسط سایت بینگ

سفارش کاراکتر به طراح

اگر خودمان طراحی بلد نیستیم می توانیم به یک طراح سفارش دهیم. و در نهایت یک خروجی عکس از کاراکتر به ما بدهد و ما در موهو آن را تبدیل کنیم.

ایمپورت در موهو

در مرحله دوم عکس کاراکتر را وارد موهو می کنیم، فرقی ندارد این عکس از اینترنت دانلود شده باشد یا توسط طراح ساخته شده باشد یا هوش مصنوعی.

برای وارد کردن عکس از منوی File وارد بخش import شده و گزینه general import را انتخاب میکنیم. ضمنا می تونید از میانبر ctrl+shift+y نیز استفاده کنید.

طراحی با لایه های وکتور ( برداری)

طراحی در موهو به صورت وکتوری یا برداری هست. برای طراحی لازم است ابتدا یک لایه وکتور در پنجره لایه ها داشته باشیم.

جدا کردن لایه ها

بهتر است هنگام طراحی، هر قسمت از اعضای بدنِ کاراکتر را در لایه جداگانه طراحی کنیم . مثلا برای هر دست یک لایه در نظر بگیریم.

انحنای نقطه

هنگام طراحی میتوانیم با تغییر انحنای خطوط ترسیمات وکتوری خودمون رو مطابق با طرح موجود در بیاوریم. برای این کار از گزینه های زیر استفاده کنید:

  • برای تغییر در انحنای خطوط، ابزار curvature را انتخاب کرده و روی نطقه مورد نظر به سمت چپ و راست درگ کنید.
  • برای نوک تیز کردن نقطه از دکمه peak در همین ابزار استفاده میشه و یا میانبر ctrl+p
  • برای خمیده کردن نقاط از ابزار کروچر و زدن دکمه smooth و یا میانبر ctrl+m

طراحی ذهنی

هنگام طراحی هر کدام از اعضای بدن، اگر قسمتی از از آن عضو یا لباس بنا به هر دلیلی دیده نمیشد. بهتر است آن را به صورت ذهنی تکمیل کنید. برای درک بهتر مسئله به تصویر پایین دقت کنید.

طراحی ذهنی جاهای خالی

نقاط خم شدن

توجه کنید که برای خم شدت هر شکل ما به پوینت( نقطه) نیاز داریم. پس وقتی چیزی را طراحی میکنید دقت کنید که در محلی که قرار هست خم شود یک پوینت وجود داشته باشد. مثلا برای خم شدن دست در قسمت آرنج باید دو نقطه وجود داشته باشد.

رنگ آمیزی کاراکتر

برای رنگ آمیزی کاراکتر در موهو میتوان همزمان با طراحی با روشن کردن دکمه های Fill و stroke رنگ آمیزی را انجام داد. اما به دلایلی همیشه رنگ آمیزی های خودکار را خاموش می کنیم.

برای رنگ گردن اشکل میتوان از ابزار سطل رنگ(bucket paint) یا ابزار ساخت شکل(create shape) استفاده کرد.

مرتب سازی لایه ها

هنگام طراحی در لایه های مختلف ممکن است ترتیب لایه ها به درستی چیده نشود و هنگام پیش نمایش ببینیم که یک لایه به اشتباه زیرتر یا بالاتر قرار دارد. در این هنگام باید لایه ها را به ترتیب نمایش مرتب کنیم.

ضمنا میتواند مرتب سازی لایه ها را انیمیت کرد.

260 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *