جستجو

طراحی فضا در موهو

در این جلسه به طراحی فضا برای انیمیشنمون می پردازیم و آنرا رنگ آمیزی کرده و در نهایت سایه ها رو ایجاد می کنیم. شما را به دیدن ویدئوی این قسمت دعوت می کنیم. در انتهای صفحه همچنین دکمه دانلود قرار دارد.

توضیحات ویدئو

موارد مهم هنگام طراحی فضا

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی محیط طراحی شده یکی از موارد مهمی هست که در زیبایی شناختی، ایجاد حس و حتی نمایش زمان وقوع حادثه موثر است. پس در انتخاب رنگ یا طیف رنگی برای محیط دقت داشته باشیم

سایه ها و روشنی ها

ایجاد سایه ها و روشنی حس واقع گرایی به مخاطب می دهد. فراموش نکنیم که هر چیزی که می بینیم به خاطر تابش نور است و هر نوری باعث ایجاد سایه در سمت مخالف خود می شود.

ایجاد حجم و عمق با استفاده از رنگ ها و سایه ها

با استفاده از رنگ آمیزی های متفاوت و ایجاد سایه روشن ها به محیط و اشیای درون آن عمق و حجم بدهید.

استفاده از هندل ها برای ایجاد طرح های دقیق تر در موهو

یکی از ابزارهایی که در هنگام طراحی در موهو به کمک ما می آید هندل ها هستند. برای هندل ها ( دستگیره ها ) سه حالت داریم : خاموش، روشن و قفل شده

الف ) هندل ها خاموش

در این حالت هندل ها مخفی هستند و ایجاد نقطه جدید در یک شکل ممکن است باعث به هم خوردگی حالت اولیه شود، مثلا یک دایره دچار تغییر حالت شود.

ب ) هندل های روشن

در این حالت هندل ها کنار نقاط پدیدار می شوند و با حرکت دادن آنها میتوانیم اشکال را تغییر دهیم و با گرفتن کلید آلت (Alt) میتوان یک هندل را به صورت تکی تغییر داد.

ج) حالت قفل شده

در این حالت هندل ها قفل شده و ایجاد نطقه جدید باعث تغییر حالت شکل نمی شود.

لایه بندی زمینه

می توانیم زمینه را در چند لایه ایجاد کنیم و بخش هایی از فضا که از نظر فاصله با هم متفاوت هستند را در لایه های جداگانه بسازیم. مثلا آسمان و ابرها در یک لایه و زمین و درختان در لایه ی دیگر به تصویر بکشیم.

280 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *