جستجو
استخوان گذاری کاراکتر

استخوان گذاری کاراکتر

استخوان گذاری کاراکتر و اشیا

توضیحات ویدئو

سه روش استخوان گذاری در موهو

استفاده از قدرت استخوان

هنگام ایجاد استخوانها به صورت پیش فرض یک قدرت یا استحکامی دارند که با رنگ قرمز کم رنگ مشخص میشود. و این قدرت روی لایه های زیرین خودشون اعمال میشه. در بخش تنظیمات ابزار قدرت استخوان (bone strength) میتوانیم قدرت را تغییر دهیم یا آن را کاملا صفر نماییم.

اتصال لایه به استخوان

با ابزار بایند لایر(bind layer) و رفتن روی لایه مورد نظر و کلیک کردن روی استخوان، اتصال انجام می شود. در این حالت نیازی به قدرت استخوان وجود ندارد و میتوانیم آن را صفر کنیم.

اتصال نقاط به استخوان

علاوه بر دو روش بالا به راحتی متونیم هر نقطه ای رو با ابزار بایند پوینت (bind point) به استخوان ها متصل کنیم.

روش قطع اتصال استخوان ها

  • قطع اتصال با قدرت : با صفر کردن قدرت اتصال از بین می رود.
  • قطع اتصال لایه:

روش اول : ابزار بایند لایر(bind layer) انتخاب شده و درحالی که روی لایه منتخب قرار داریم خارج از استخوان ها کلیک می کنیم.

روش دوم : لایه مورد نظر را انتخاب می کنیم. از منوی بن(Bone) گزینه رلیز لایر (Release layer) رو می زنیم.

  • قطع اتصال پوبنت:

روش اول : ابتدا روی لایه مورد نظر میریم، ابزار بایند پوینت رو انتخاب میکنیم. نقاطی که میخواهیم قطع شود را انتخاب میکنیم. و دکمه قطع اتصال نقاط (Un-bind points) را در تنظیمات ابزار می زنیم.

روش دوم : لایه مورد نظر را انتخاب می کنیم. از منوی بن (Bone) گزینه رلیز پوینت (Release Points) رو می زنیم.

لینک بن (link Bone) یا فلکسی بایندینگ

امکانی در موهو می باشد که به وسیله آن یک لایه به چند استخوان معرفی می شود.و قدرت آن استخوان ها فقط روی لایه معرفی شده اثر می گذارد.

این گزینه در موهوی 13.5 با نام فلکسی بایندیگ و در موهوی 14 با نام لینک بن ارائه شد.

توجه کنید که لایه های دیگر هم باید به استخوان های خودشون شناسایی بشن تا اثر روی همدیگر نذارن.

در پایان اگر سوال یا مشکلی داشتید در بخش نظرات بیان کنید.

249 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *