شما اینجا هستید :

دوره رایگان مبانی انیمیشن – قسمت سوم

معرفی نرم افزارهای انیمیشن سازی

با سلام

به قسمت سوم از سلسله جلسات آموزش رایگان مبانی انیمیشن خوش اومدین، شاید زیاد این قسمت به مبانی انیمیشن مربوط نباشه اما به هرحال همه کسانی که میخوان انیمیشن رو یاد بگیرن بالاخره کارشون به همین نرم افزارها میفته. پس با ما همراه باشید تا با یک سری از برنامه های مخصوص انیمیشن سازی آشنا بشیم.

نرم افزارهای ساخت انیمیشن دو بعدی

moho-pro

1.moho pro

خب اولین نرم افزاری که معرفی می کنیم در حیطه انیمیشن دوبعدی قطعا موهو هست. میتونیم به سبک کات اوت دیجیتال کار بکنیم و حتی اگه دوست داشتیم فریم به فریم انیمیشنمونو طراحی بکنیم

مزیت دیگه ش اینه که کل فرایند انیمیشن داخل خود برنامه انجام میشه ونیازمند نرم افزار جانبی نیست. الا یه کوچولو که متن فارسی رو ساپورت نمیکنه مجبور میشیم یه فارسی ساز نصب کنیم

2.Animate CC

نرم افزاری از شرکت adobe همون سازنده فتوشاپ! که بیشتر برای انیمیشن های قابل استفاده در صفحات وب استفاده میشه ، قبلا اسمش ادوبی فلش بود.

3.Toon Boom Harmony

هارمونی نام نرم‌افزاری از مجموعه نرم‌افزارهای شرکت تون‌بوم است که به صورت تخصصی به انیمیشن‌های فریم به فریم تمرکز داره

4.TV Paint

تی وی پینمت هم انگار تاکیدش بر انیمیشن فریم به فریمه و مخصوص اوناییه که عشق طراحی و کشیدن فریم ها رو دارن.

5.After Effects

همه اسمشو شنیدیم ! البته کار اصلیش انیمیشن نیست و جلوه های ویژه سینمایی رو با اون میسازن اما چون همه کاری ازش بر میاد باهاش انیمیشن هم می سازن! بسیار هم سنگین هست.

6.Reallusion Cartoon Animator

یه برنامه خوب برای ساخت انیمیشن دو بعدی! اگه شد یه آموزش هم براش می ذاریم.

اما نرم افزارهای ساخت انیمیشن سه بعدی

1.Maya

خودشه و خودش، پرچم دار سه بعدی در طراحی و انیمیشن و قدرتمند! شاید اکثر انیمیشن های سه بعدی با مایا ساخته میشه.

2.Blender

ساخت انیمیشن های سه بعدی و خودش هم متن بازه (open source).

3.Cinema 4D

سینما فوردی کمتر کسی هست که اسمشو نشنیده باشه.با افترافکت هم همخوانی داره

4.Houdini

هودینی هم یه برنامه دیگه برای ساخت انیمیشن سه بعدی و جلوه‌های ویژه که توسط شرکت :ساید افکت” ساخته شده و برای هنرمندانی که انیمیشن سه بعدی کار می‌کنند و همچنین برای فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و واقعیت مجازی طراحی شده .

مقاله پیشنهادی   مبانی انیمیشن – قسمت 8: موشن بلر یا اسمیر

خب به صورت خیلی خلاصه اینا رو معرفی کردیم برای کسب اطلاعات بیشتر میتونین تو گوگل سرچ کنین و بهرتین نرم افزاری که دوست داشتین رو انتخاب کنین

حالا که با انیمیشن و نرم‌افزار مورد نظرمون آشنا شدیم سوال بعدی اینه که از کجا شروع کنم؟

حتما منتظر جلسه بعدی باشین که جواب همین سؤالو میخوایم بگیم.!

خواندن این مقالات نیز پیشنهاد می کنیم :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *